maandag 30 juli 2012

Een stukje familie erbij

Een poosje geleden was ik weer eens aan het surfen en kwam ik op de site van My Heritage terecht. Klikte daar de mij bekende namen in om eens te kijken wat ik daar kon vinden. Ik kwam op een site terecht met de naam HOLIERHOEK. De namen kwamen mij niet bekend voor, maar in de foto galerij zag ik tot mijn verbazing een paar heel bekende foto's. Namelijk die van onze overgrootvader/moeder Arij Holierhoek en Hendrika Tetteroo. Eigenlijk is dat best raar als je die zomaar tegen komt.

Dus heb ik de site toch maar eens wat beter bekeken en de beheerster, een Yvonne Holierhoek, (ook al heel toevallig want onze dochter heeft de zelfde naam), gemaild en ik wachtte af. En ik kreeg gelukkig eeen mailtje terug, alleen niet van Yvonne maar van haar vader Eef Holierhoek. Samen hebben we eens gekeken waar onze familie lijn elkaar kruiste. En wat bleek? De vader van Eef is de broer van onze opa.

Men neme dus Arij Holierhoek en Hendrika Tetteroo, (kijk maar eens in de stamreeks II) en dan zien we daar een oudste zoon Hendrikus Wilhelmus (onze opa) 1878-1960 en dan door tot het 9e kind als 4e zoon dat is Leendert Holierhoek 1888-1979. Die niet in onze stamreeks staat, maar wel in onze genealogie. Twee kinderen van deze broers , mijn schoonvader Simon Jacobus Holierhoek(Siem) en de man met wie ik contact kreeg, Everardus Christiaan Holierhoek (Eef) zijn  neven van elkaar.

Vind het toch wonderbaarlijk, dat ik op deze manier een heel stuk familie kan aansluiten, die je nog niet in de archieven terug kan vinden, omdat deze mensen gelukkig afgeschermd worden vanwege privecy.
Maar onze genealogie is weer een heel gezin en meer rijker geworden. Natuurlijk hebben wij onze gegevens doorgegeven en foto's doorgemaild. Het familie foto boek weer goed aangevuld en Eef heeft ons archief op genealogie online aangevuld met nog meer gegevens van zijn kant van de familie.


Hier nog even de prachtige foto van opa's broer Leendert en zijn vrouw Wilhelmina Johanna Bubbert  1894-1956, nog helemaal in het kader van de fotograaf. 


 
 Leendert en Wilhelmina

Geen opmerkingen: