donderdag 25 september 2014

Niet te plaatsen Willem Jacobus Harte en zijn familie.


Een advertentie die mij als zeemansvrouw heel erg aansprak dus ging ik op zoek met dit als resultaat:

Willem Jacobus Harte, zeevarende, geboren te Rotterdam 16 juli 1827, als zoon van Jacob Harte en Justina Timmermans, trouwt te Rotterdam op 28 maart 1860 met Catharina van der Meulen, waschvrouw, geboren Rotterdam op 11 april 1834 als dochter van Martijn van der Meulen en Elizabeth Maria Vrijdag. Van haar geen 2e huwelijk gevonden.

Willem zijn vader Jacob Harte werd in Rotterdam geboren op 10 september 1791, als zoon van Jacob Harte en Anna Filippin, hij trouwt te Rotterdam op 22 november 1815 met Justina Timmermans, geboren te Rotterdam op 14 mei 1789 als dochter van Francijntje Timmermans.

Jacob Harte, geboren ca 1767, overleden Rotterdam 16 mei 1802,  trouwt in Rotterdam 16 juni 1789  met Anna Maria Doretha Franciskca Filippin  (-Philippine-Philippe-Filepppin-Philippi) , geboren te Metterichstad Hessen Cassel ca. 1756 als dochter van Nicolaas Philippi en Anna Maria NN, zij overlijd in Rotterdam op 17 november 1848.


Dan denk je toch als je al die data bij elkaar hebt, dat je deze familie zo tussen jouw familie kan inpassen. Niet dus! In Rotterdam geen ouders van hem gevonden.  Heb nog even gekeken of hij soms in de familie Harte uit Terneuzen  past, maar ook daar kom ik Jacob uit 1767 niet tegen. Als er iemand is die mij verder kan helpen, dan graag. Maar voorlopig heb ik dit stukje familie Harte apart staan.

1 opmerking:

Anoniem zei


Geachte mevrouw,

Kunt u mij vertellen of er meer bekend is over de voorouders van Francijntje Timmermans (3 buitenechtelijke kinderen: Adrianus, Maria Magdalena, Justina Timmermans) die leefde van 1734 tot vermoedelijk 1816? Zij had een relatie met Arij Vermeulen en Leendert Braamkamp te Rotterdam.

Met vriendelijke groet,

Ronald Bosch