zaterdag 23 juli 2016

Onveilig Rotterdam.....dieven en hun maatjes.

Nu ik toch in de advertentie hoek zit , hier heb ik er nog een paar die met mijn familie te maken hebben. Rotterdam is dus al heel lang niet verschoond van dieven en dievenmaatjes. Dat blijkt hier wel weer.
Het eerste geval stond op  14-11-1892 in de Maasbode



                            En ja, je zal maar verlegen zitten om een paar schoenen.....september 1889


En och de familie Harte was in die jaren niet onbemiddeld, dat blijkt wel weer uit deze advertentie:

Dit wellicht prachtige pand ( ik weet niet of het ook echt gebouwd is) maar ook al was wel zo, je   kan het  dan waarschijnlijk heden ten dage niet meer bewonderen, omdat in 1940 ook Hoogstraat/Steiger is plat gebombardeerd. Op het net kan ik tenminste niet zoveel vinden.

Geen opmerkingen: