woensdag 6 juli 2016

Kreupelstraat Schiedam

Op zoek naar het straatje waar mijn vader Jan Harte in 1918 is geboren. Natuurlijk kon ik dat niet meer terug vinden. Er is in 100 jaar en meer zoveel veranderd. De straat zelf bestaat nog wel het ziet er modern uit.

Hier eerst zoals de staat er ongeveer uitzag toen mijn vader er geboren werd.  Met beneden en boven woninkjes en kleine arbeiders huisjes, wat winkeltjes.

In Schiedam had je tientallen straten met zo`n stinkende sloot in t midden.Deze foto dateert van rond 1900. Geen idee welk huis mijn vaders geboorte plekje is.

Dan nu twee foto´s  anno 2016 een heel verschil toch met nu.

Deze foto is haast op dezelfde plek genomen, het verschil is super groot..
En deze huizen zien er stukken beter uit !!

Toch leuk dat de straat met naam nog bestaat al zou mijn vader er waarschijnlijk niets meer van herkennen.
 

4 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo ik ben er net achter gekomen dat mijn grootmoeder uit de kreupel straat komt haar naam is kooijman
ik weet ook niet welk nr

Anoniem zei

mijn grootmoeder ook van 1885

Anoniem zei

hallo
min grootmoeder heet pietje kooijman geb 8 jan 1884
vader martinus kooijman moeder Petronella Johanna BOKS
uit de kreupel straat
mail je terug ?

Anoniem zei


kreupelstraat 58 5 kinderen
getr kooijman BOKS 12 6 1872