zondag 24 maart 2013

Dina en Anna Harte

Twee Tielse kleuters: links Anna Harte-van Loon 1 jaar, rechts Dina Harte-Van Loon 2 jaar. Ca. 1842. Eventueel schilderij is aanwezig in het Streekmuseum
Datering10-1984
AdresPlein, Tiel
Tiel
Verschenen inT.C.
NummerM 5073
CopyrightRegionaal Archief Rivierenland

 Foto: Collectie Regionaal Archief Rivierenland -

In het begin toen ik nog hard aan het zoeken was in de archieven in het land, was ik op bezoek in het archief van Tiel-Buuren. Op zoek naar mijn voorvaderen Harte en wat heb ik daar veel gevonden wat van belang was. Oa: dit schilderij met 2 kleine meisjes in de kleding van rond 1840.

Het zijn de twee oudste kinderen van Johannes Jacob Harte en Elisabeth van Loon, die verder nog 8 kinderen kregen, 7 jongens en nog een meisje.

Over Anna en Dina heb ik verder nog deze DTB gegevens:

Dina kreeg als doopnaam Johanna Berredina Harte, geboren in Tiel op 13 februari 1839, getrouwt in Tiel op 25 januari 1865 met Cornelis Campagne (vleeschhouwer) Samen kregen zij 8 kinderen. Dina overlijd in Tiel op  6 mei 1887.

Anna heette gewoon Anna en is geboren in Tiel op 19 maart 1841, zij trouwt in Tiel op 15 januari 1868 met Coenraad Hendrik Hune (muziekmeester/organist) Samen kregen zij 6 kinderen. Anna overlijd in Puiflij (Druten) op 19 januari 1911.

Geen opmerkingen: