zaterdag 6 april 2013

Toevallig of een helpend handje van boven....?

Ben sinds korte tijd weer in de familie Timmers gedoken. Van alles wat ik heb ben ik aan het ordenen om ze in zuurvrije mappen op te bergen. en het digitaal in de map van de Timmers op de pc te zetten, het is een berg werk, maar ik kom steeds weer dingen tegen die ik gewoon al een tijdje in mijn bezit had. Maar doordat je er niet mee bezig bent , lees en bekijk je dat een stuk minder.
Maar omdat ik een hele stapel nieuw materiaal van mijn schoonmoeder heb geerfd, moest ik aan de slag.

Nu is geval dat ik via genealogie online afgelopen week ook een mail ontving met een vraag over de familie Timmers. Het ging over Barbara de Groot en Michael Timmers waar ik al eerder een stukje over schreef omdat ik een mooie foto van hen had gevonden. Deze mevrouw vertelde in de mail wat zij allemaal wel had van deze familie en ik begon gewoon te likkebaarden. Echt waar, want zij had nl wat documentjes van onze overgrootouders waar ik zowat niets van bezat.    Dacht ik........

Nu is het zo dat deze mevrouw het had over een familieboek in een rode kaft .Waar zij deze documenten vandaan had. Maar we hebben wat dingetjes uitgewisseld, en zo kwam ik dan aan de overlijdensberichten en de bidprentjes van Barbara en Michael. En als verzamelaar van alles wat met onze genealogie te maken heeft was ik natuurlijk helemaal in de gloria. En erg dankbaar dat ik ze mocht ontvangen.

Maar mijn hoofd bleef maar malen.....rode kaft A4 formaat??? Het klonk zo bekend, maar het kwartje wilde nog niet vallen hoor. Tot ik vanmiddag weer eens in mijn archief ben gedoken omdat ik in mijn hoofd maar steeds een map met een rode kaft voorbij zag komen. Zou ik het dan toch ergens hebben gestopt? Ik bekeek de map met de genealogie van familie Wever eens wat beter , die had ik nl al een hele tijd geleden van schoonmama gekregen, omdat daar ook een verbondenheid met de familie Timmers zit. En daarin zat een aantekening over een map met documenten.

Op de plek van de aantekening vond ik dus een map met een rode kaft helemaal vol met geprinte documenten over de familie Wever, waar onder dus ook heel veel documentjes van de familie Timmers. Deze map is zowat een 2x A4 formaat dus pastte niet gewoon in de boekenkast en ik had hem netjes opgeborgen in een archiefkast.

Hoe blij kan een mens wel zijn, vast niet zo blij als ik ben op dit moment. En dat omdat ik contact had met Ria, die mij haar verhaal vertelde en mij zo op het spoor bracht van iets dat ik al heel lang in mijn bezit heb.
Zonder haar had die map waarschijnlijk ooit wel eens te voorschijn zijn gekomen, maar niet op dit moment, net nu ik met de familie Timmers bezig ben.

Soms lijken dingen toevallig,


Geen opmerkingen: