zondag 12 augustus 2012

speld in de hooiberg

Zoekende naar Maria Adriana Hofstede ben ik. Genlias geeft geen uitsluiting, en Archief Kennermerland niet, archief Haarlem niet, een aantal genealogieën  Hofstede heb ik in bezit maar ook daar is zij niet te vinden. Het internet heb ik afgeschuimd en toch blijft zij onzichtbaar.

Wat ik wel van haar weet: Maria Adrina Hofstede, geboren 24 oktober 1863, komende uit de Haarlemmermeer, zij ging op 23 mei 1865 inwonen bij Simon van der Valk en Cornelia van der Knaap, waar zij vermeld wordt als dienstbode. (beetje raar is dat wel, maar ze heeft 18 jaar bij dit echtpaar gewoond), Op 15 maart 1883 vertrok Maria naar de Haarlemmermeer. Daarna is zij gewoon spoorloos.

Was zij een nichtje? Hofstede komt voor in de genealogie vam Simon van der Valk. Waarom kwam zij als 2 jarige in dit gezin?  Wie waren haar ouders? Vragen, vragen....vragen.

Dus als iemand dit leest en haar misschien wel gevonden heeft, of weet waar ik eventueel verder kan zoeken naar Maria, laat het me dan weten.

Geen opmerkingen: