woensdag 19 maart 2014

Martina Mulders uit Drumpt

Van de familie Mulders had ik nog geen gegevens van Martina, maar na wat zoeken heb ik toch nog wat aanvullende gegevens gevonden van haar.
Martina werd geboren in Drumpt en ook daar gedoopt op 25 november 1742, zij was waarschijnlijk de oudste uit dit gezin.
Zij huwde met Martinus van Mourik. (nog geen idee waar en wanneer het huwelijk werd voltrokken)
En dan vind ik in het begraafboek van Drumpt dit echtpaar terug, beiden begraven op 1 april 1795 in Drumpt nalaatende 2 kinderen.
Nu wordt ik wel nieuwsgierig naar de reden waarom beiden op dezelfde dag begraven zijn. Dus ik ben alweer zoekende…..

1 opmerking:

Karen Mulders zei

Hoi, en ook voor Martina Mulders een aanvulling die ik nog niet aan de originele bron heb kunnen verifiëren. Wellicht had je dit al gevonden, maar zo niet dan hoop ik dat dit je weer een stapje verder zal helpen:

Ik ben een transcriptie van het Gerechtelijk trouwboek Drumpt 1796-1810 tegen gekomen en daarin staat op pag 10 een dochter van Martina genoemd Gerredina van Mourik:
Compareerde voor C. Bergacker en Johannes van Offerde, Commissarien van Huwelijks
zaken op 3.5.1805, bruidegom Roeland van den Berg, J.M. geboren te Lienden en wonende te
Drumpt, oud 23 jaar, zoon van Wijnant van den Berg, en van Geertruijd van Wijk, bijde nog
in leven, bruid Gerredina van Mourik, J.D. geboren te Utrecht en wonende te Tiel, oud 20
jaren, dochter van Martinus van Mourik, en van Martina Mulders, bijde overleden en aan
Commissarissen bewust. Getuigen: de vader en moeder des Bruijdegoms.
De Secretaris J. Brandwijk hier van attest afgegeven dat de 3 gewone huwelijkse geboden den
5e, 12e en 19e Meij 1805 ongehinderd en na behoren ergaan zijn, om in den Huwelijken staat te
kunnen ingezegend worden. Den 19e Meij 1805 attest terug ontvangen dat nevenstaande
Bruijdegom en Bruijd, door Ds. C. Prillevitz te Drumpt kerkelijk zijn ingezegend.

Hartelijke groet,
Karen