maandag 31 december 2012

Marie Timmers-Holierhoek 1926-2012

Heb een tijdje niets toegevoegd, maar nadat ik de Timmers  genealogie hier geplaatst had, overleed onverwachts mijn schoonmoeder.  Maria Gertrudis  Timmers-Holierhoek  was een lieve vrouw, die we allemaal best zullen gaan missen. Haar leven bestond uit haar kinderen, kleinkinderen en de achterkleinkinderen. Zij genoot elke keer weer als er een kleintje geboren werd.  Een fijne moeder, schoonmoeder en oma.
Ik ben wel bezig geweest met allerlei papieren, want 2 koffertjes vol trouwkaarten, geboortekaartjes en overlijdens kaarten van familie en vrienden, daar werd mijn hart een beetje warm van. Mijn schoonmoeder had die haar hele leven bewaard ( Dankjewel mama)  en ik mocht ze scannen. Daar wordt je best hebberig van. Het zijn toch de ego documenten van onze tijd en die zijn net zo belangrijk als de oude aktes .  Hopelijk mag ik later als de tijd voorbij gaat deze papieren echt hebben en in ons archief stoppen.
Tijdens het ruimen van het huis werd er een portefeuille gevonden van mijn schoonvader en ook die mocht ik mee om de inhoud te scannen, een lading oude foto’s waarvan ik nu van vele niet weet wie er op staan. Maar dat maakt dat ik weer op speurtocht moet bij familie.
En zo ben ik weer een hele digitale map rijker met documenten en foto’s dank zij de bewaar aktie van mijn schoonmoeder.

2 opmerkingen:

Ineke zei

gecondoleerd met je schoonmoeder, wat een schat hebben ze achtergelaten.

lenhoha zei

Ja Ineke en zelfs meer dan dit hoor. Want bij het opruimen van de spullen kwam er uit een kast een dikke 50 albums gevuld met foto's. De meeste wel van haar kinderen en kleinkinderen maar tot mijn vreugde ook heel veel foto's van "vroeger".
Veel trouwfoto's van rond 1940, soms wordt je dus zomaar verwent.
Dus daar ben ik nu heel druk mee, om dat allemaal te scannen en op een cd te zetten.