woensdag 27 februari 2019

Een trouwfoto uit 1922

Een prachtige foto van Cornelis Anthonius Timmers en Geertruida Maria Johanna Holierhoek.  Gemaakt op hun trouwdag 8 februari 1922. Zij zijn in Rotterdam (Delfshaven) in het huwelijk getreden, 

Deze foto stond hier verkeerd gedocumenteerd. Na een mail die mij attendeerde op de fout, heb ik de foto op onze familiegroep gezet en gelukkig kwam er een aantal reacties met  de namen van dit bruidspaar . Cornelis Anthonius Timmers geboren te Maasland op 12 oktober 1893 en Geertruida Maria Johanna Holierhoek geboren te Overschie op 26 mei 1894. Zij zijn in onze familie bekend als opa en oma Timmers. Zij trouwen in Rotterdam (Delfshaven) op 8 februari 1922. En wat heeft ze een prachtige jurk aan! Het strakke boordje van opa zal niet lekker hebben gezeten denk ik maar zo.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Lenie, ik ben een achter-achterkleinzoon van Maria van Opzeeland die zich ook bezig houdt met stamboomonderzoek. Ik kwam je verhaal tegen tijdens mijn eigen speurtochten. Op basis van foto's die ik heb en navraag bij mijn grootouders lijkt het er echter op dat dit niet Arie en Johanna zijn. Ik weet niet wie het wel kunnen zijn. Als je nog foto's hebt van hen, dan zou ik het wel heel leuk vinden om die te ontvangen voor mijn eigen archief. Misschien kunnen we een keer contact zoeken per mail of whatsapp o.i.d. Met vriendelijke groet, Marc Boer

lenhoha zei

Zoals je ziet heb ik dit blog aangepast. Uitleg is per mail verstuurd. Dankjewel voor je oplettendheid. Heb nu gewoon een trouwfoto van onze opa en oma Timmers.

Marc zei

Hoi Lenie, leuk dat je hem toch nog correct hebt kunnen identificeren, en zo snel ook! Maar zoals ik vroeg, heb je toevallig nog foto's van Arie en Johanna Maria? Ik hou me aanbevolen. Als je geïnteresseerd bent heb ik ook nog een handvol foto's van hen voor je. Ik heb trouwens geen email ontvangen.

Anoniem zei

Geef mij even jouw exacte email adres want denk dat anoniem niet werkt.

lenhoha zei

pfff dat is schrikken. Ik heb deze foto geplaats in vol vertrouwen omdat de overlevering vertelde dat het Aad Holierhoek was met zijn vrouw. Weet al jaren niet beter. Na jouw opmerking heb ik nu de foto op onze familiegroep gezet en kreeg respons die mij vertelde dat je helemaal gelijk hebt. Het zijn onze eigen opa en oma Timmers!! Ik ga zo spoedig mogelijk dat item in mijn blog veranderen. Heb van Adriaan Holierhoek nog wel 2 hele oude, maar zeer beschadigde foto's. En een familiefoto van vroeger met het gezin van ome Aad.

Deze mail heb ik verstuurd met 3 foto's erbij, maar die komen dus niet aan. Wacht dus maar even op jouw mailadres dan stuur ik alsnog de foto's.
groet Lenie